събота, 23 март 2013 г.

Политическият ПР в социалните медии



От много време се глася да пиша (ако направя справка сигурно половината ми постове започват така) по тази, а и по много други теми, но първо темите се прескачат една през друга и второ, активният ми, почти шизофренен живот из социалките, прави доста успешни опити да ми ликвидира блога.

Сега обаче се заговорих с един приятел има ли смисъл от платена реклама във ФБ, та връзка към страница във Facebook и/или към блог/сайт, да се появява на стените на таргетирани от Facebook потребители. Този разговор е в контекста на предстоящите на 12 май избори и идващата предизборна кампания. Аз, лично, смятам, че вече е късно за подобно упражнение освен ако не се вкарат много, много пари в реклама във Facebook, за да може по-широк кръг потребители да „опита“ от политическата мъдрост, която ще се лее до 12 май. Платените реклами за популяризиране на страниците трябваше да се появят, когато се появиха въпросните политически страници. Но тъй като в България всичко е стихийно, то и политическите кампании са стихийни (а аз си мисля, че една кампания почва в началото на мандата и свършва с неговия край – само активността на разпространение на посланията е различен) то и присещането за социалките стана във възможно най-най-последния момент.

И така се пропуска силата и възможностите на социалните медии. Защото, пак лично мое мнение, хората искат да бъдат чути и да знаят, че имат възможност да участват (което е различно от това направо да участват) във формулирането на политики, послания и т.н. И тъй като в съвременния свят всичко е много забързано, задъхано и концентрирано, срещите лице в лице са ограничени чисто физически във времето. Но социалните медии дават една много добра алтернатива на тези срещи, ако комуникационните процеси биват управлявани правилно.

А и последно, възможността на социалните медии в България да влияят на електорална активност и политически избор все още е твърде надценена.

И моля, запомнете, OBAMAstyle кампания в България не може и няма как да се случи.

1 коментар:

  1. Фундаментална грешка на политически партии, отварящи страници във Фейсбук и наливащи пари да ги рекламират, е че целта им е да говорят за себе си. Разбира се нямат време да развият активно общество, с което да говорят, защото не са се сетили да го направят по-рано. Социалните мрежи отдавна отминаха етапа на следене и четене на всичките интересни и безинтересни неща, които хората споделяха. Днес те искат да чуят нещо интересно, което ги засяга. За да се случи това, някой трябва да се сети да пита своите ''слушатели'' кои са, какви са, да ги пита за техните проблеми и да се не съсредоточава върху писане на политически лозунги. От цялата работа най-много Фейсбук да спечели, понеже всеки влага пари за реклама там без да вниква в инстинската възможност да се допита до хората и да устонови някаква връзка.

    ОтговорИзтриване