понеделник, 22 юли 2013 г.

Вие сте Делян Пеевски




Мислех си, че е пределно ясно защо вече 39 дена #ДАНСwithme е по улиците и площадите на София, но явно съм се объркала. Искам да пиша за протестите от ден Първи, но или ми изчезва рязко музата, или не ми остава време, или се появява текст на колега лумпен, който ясно и точно обяснява защо, какво и как.

Сега, точно, нямам грам вдъхновение – ядосана съм, уморена съм и си искам лятото. Искам да си работя спокойно, да не се занимавам с всяко решение на НС или МС, да не подскачам всеки път при поредното недомислено назначение. Искам нормална държава. Вече. 

Винаги така съм си представяла нормалното управление – правителство и парламент, които са заслужили доверие и гарантират честни, справедливи и, най-вече, правилни решения. Управление, което няма нужда от зашамарване от обществото на всеки кръгъл час, за да влезе в рамките на разумното. А така представителите на обществото си вършат всеки своята работа и нещата придобиват смисъл.

От самото начало на протестите желанието да бъде сцепено българското население на поне две части, от страна на сегашните управляващи, стана видимо. Настройване, насъскване и внушение. Красивите срещу грозните, богатите срещу бедните, представените срещу непредставените.. и т.н.  Внушава се, че видите ли, назначението на Пеевски било една малка, мъничка, грешчица, която веднага била поправена, но лумпените по площадите не се прибирали и били направили протестите политически. И така, политически, пречат на правителството да вдига майчинските през час… Но когато протестираш срещу правителството и управлението, като цяло, си е протест срещу провеждана политика, тоест няма как да не е политически.

Аз не протестирам, защото съм непредставена във властта – не съм била представлявана от поне 12 години. Аз протестирам срещу наглото и безочливо управление. И не, не ми казвайте, че те нямат и два месеца, и са нямали шанс и не знам какво още. Не трябва да имат шанс. Защото назначението на Пеевски е символ за същността и характера на сформираната коалиция между БСП, ДПС и Атака. Защото срастването на икономическите и медийните монополи с правоохранителните и правозащитни органи е пагубно. Не за някого конкретно, а за всички, за цялата държава. 

Назначението на Пеевски изобщо не беше грешка – невинна и случайна. Беше целенасочен, подготвян акт, особено втрещяващ с наглостта си. Назначението на Пеевски е само върха на много голямата пирамида на договорките и обързаноситите. 

Всички вие, неуважаеми госпожи и господа министри, депутати и други назначения, сте Делян Пеевски. И вие трябва да си ходите. Защото не може повече така.

Няма коментари:

Публикуване на коментар