сряда, 25 септември 2013 г.

Нещата, както аз ги виждам




За 100-я ден на #ДАНСwithMe не получихте отчет от мен, а си го бях обещала. Обобщението, което направих в Twitter вечерта на 100-я ден на протеста е общо взето това, което имам да казвам: 
За 100 дни.. се нучих, че има много смислени хора около мен, само трябва да замълча за малко.. Благодаря ви!”, като май съм пропуснала и едно „Обичам ви”.. 

Вече е 104 ден. О., Местан и Станишев не дават признаци, че ще си ходят, а само, че се изнервят. Това е добре. Трябва да се изнервят. Приклещеният плъх напада и тогава си проличава кой е и какъв е. А, когато те напада плъх, винаги имаш право да го хлопнеш с метлата по главата.
 
Но.. 104 дни е много.. ще стават и повече.. не мога да кажа колко. Надявам се да не са много, но трябва да сме подготвени и за повече. Много пъти съм казвала, че всички на протеста ни обединява едно единствено нещо и то е „Оставката на О.” с всички поддържащи събития – „Довиждане на 42 НС и здравейте, избори”. Сега ще го повторя. Много е важно да си спомним какво искаме и защо го искаме.

ОСТАВКАТА НА О. 

Пиша това по няколко причини. Както казах, протестът е уморителен. И то по много причини – не само физически. Психическото изцеждане е много тежко. Преживява се за момента, защото на площада не си сам. Само че ставаме все по-малко. Навсякъде чета и чувам за провокации. Факт – има ги. Обаче.. Обаче и ние сме лесно податливи и се палим, поради умората от голямата разходка. 

За това искам да направя едно предложение. 

Всички сме на протеста за Оставката на О. .(точка). Това е обединяващото. И да останем само с него. Докато не постигнем оставката на О. . Да не смесваме Оставката на О. с:

-                     Не на Бойко във властта (подкрепям) 

-                     мораториум върху продажбата на земеделски земи на чужденци (което не подкрепям, но това не е важно)

-                     смяна на политическия модел (монархия ли ще ставаме или що?)

-                     безусловно гарантиран базов доход (също не подкрепям) 

-                     да се разпуснат партиите (НЕ) 

-                     да се национализират ЕРП-та (НЕ)

-                     и други, и други искания, с които може да съм съгласна, а може и да не съм.
  
Това не е важно. 

Важно е, че искам оставката на О. 

Искам да помоля всички, които освен оставката на О. имат и други свои каузи да си ги промотират отделно от протеста. Ползването на #ДАНСwithMe за популяризирането на една или друга идея, кауза, партия и/ли личност, доведоха само до параноя, разбиване, изнервяне и… количествено намаляване на броя присъстващи. 

Наистина. Искам да помоля да помислим върху това мое предложение. Всички имаме право да мислим и правим каквото намерим за добре. Обаче, поне аз така си мисля, отговорността към нас самите изисква малко да загърбим по-личните си интереси и да се фокусираме върху голямата цел – Оставката на О. 

Кой предложи Пеевски?!

Няма коментари:

Публикуване на коментар